کد : 1119 ۱۵خرداد ۱۴۰۳ ساعت 11:02
یک علت ترافیک و نابودی جلوبندی خودروها،

ترمیم خیابان های شهر رشت آغاز شد

شهرداری رشت پس از ماهها سرانجام تصمیم گرفت تا معابر عمومی با اولویت خیابان های اصلی این شهر را اسفالت ترمیمی کند و این اقدام در راستای حفظ حقوق شهروندی به خوبی در حال انجام است. www.gilan۲۴.ir
ترمیم خیابان های شهر رشت آغاز شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، از آنجایی که شهردار جوان رشت که از اردیبهشت ماه  سال گذشته با اکثریت آرای شورای شهر و موافقت وزارت کشور  به این سمت منصوب شد ، بلافاصله با استقرار بر کرسی  مدیریت شهر "طرح میثاق " را در دست گرفت و بیشتر تلاش و همت به ساخت چندین پل رو گذر و وسعت دادن به معابری که چنین امکانی دارند، از مساله اصلاح و ترمیم اسفالت معابر جا مانده بود.

یکی دیگر از دلایل به تاخیر افتادن ترمیم اسفالت خیابان ها حکم قضایی برای بستن کارخانه اسفالت بود که در واقع شهرداری مصالح لازم را در اختیار نداشت و شهرداری با پیگیری های مستمر موفق به گشودن این کارخانه شد. حالا در نیمه خرداد ماه شهرداری اعلام می کند، 400 هزار متر اسفالت در معابر شهر رشت استفاده کرده و چهره کف خیابان ها در حال تغییر است و در بلند مدت معابر نیاز به اسفالت کامل دارند.

هم اکنون شهرداری شهر رشت با نظارت شورای شهر به خصوص رئیس شورا که هر از گاهی در این خصوص موضع گیری داشته و تذکراتی می دهد، وارد مرحله ساختن پلهای رو گذر با هدف کاستن از ترافیک شهری شده است.

ترافیک شهر رشت در یک سال اخیر به صورت صعودی افزایش معنا داری پیدا کرده است و شهروندان از این شرایط گله مندند،  که یکی از عوامل آن ثابت ماندن وضعیت خیابان های درون شهری ، نداشتن پلهای رو گذر، عدم اسفالت و ترمیم چاله های متعدد و زیان بار برای خودروها و اعصاب و روان شهروندان با توجه به بارانی بودن شهر، البته تا حدی زیادی در شروع سال با کمبود اعتبارات لازم مواجه است.

امسال در حالی با هماهنگی شهرداری و شورای شهر بودجه عمرانی و جاری شهرداری به حدود دو برابر یا بالاتر از شش هزار میلیارد تومان رسیده است که سال گذشته این رقم بیش از سه  هزار میلیارد تومان بود که یعنی آنکه دست مدیران شهر برای عمران بیشتر بازتر خواهد بود.

بعنوان یک روزنامه نگار و شهروند در شهر رشت ، اوایل بهمن ماه سال گذشته طی پیامی به دکتر رحیم شوقی شهردار رشت نوشتم، در آستانه سال نو و تعطیلات عید نوروز، مهمانپذیر بودن استان گیلان و شهر رشت مرکز استان و ورود انبوه مسافران شایسته است از طریق شهرداریهای  پنجگانه و شهرداری های نواحی نسبت به ترمیم اسفالت و اصلاح دست اندازها با جدیت و سرعت اقدام شود.

شهردار نسبت به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد و اقدام محدود و موقتی صورت گرفت اما به شب عید و اصلاح کامل نرسید و با تاخیری سه ماه اکنون ظاهرا این کار مهم با جدیت بیشتری  دنبال می شود که، جای تقدیر دارد.


  محمد حسین  واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر در آخرین جلسه شورای شهر به اجرای آسفالت معابر سطح رشت اشاره کرد و گفت: پس از بارش قابل توجه باران و برف در زمستان گذشته، وضعیت اسفالت رشت بسیار نامطلوب شد و با برنامه ریزی های انجام شده ، طی چند شبانه روز گذشته شاهد اجرای عملیات عمرانی شامل ترمیم و روکش آسفالت در سطح مناطق پنجگانه رشت هستیم

وی تصریح کرد:  امیدواریم هر چه سریعتر شاهد بهبود وضعیت آسفالت مناطق رشت و رضایت مندی شهروندان باشیم.

استاندار گیلان نیز چند هفته پیش تر در جریان بازدید از پروژه‌های شهری رشت (طرح میثاق) اظهار کرد: پروژه‌های شهری رشت پیشرفت قابل قبولی دارد و  این تلاش‌ها برای رفاه حال شهروندان استمرار داشته باشد.

وی ساماندهی ترافیک شهری رشت از مطالبات اصلی شهروندان برشمرد و بیان کرد: احداث تقاطع، بازگشایی گره کور ترافیک شهری، جمع آوری آب‌های سطحی و حل مساله پسماند از دیگر انتظارات و مطالبات رشتوندان است که گام به گام توسط مدیریت رفع می‌شود.

اسدالله عباسی با بیان اینکه پیشرفت اجرای پروژه طرح میثاق رشت رضایت بخش است، گفت: چهار پروژه طرح میثاق رشت تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به انسجام و همدلی بین مدیریت و پارلمان شهری رشت، افزود: وفاق و همدلی خوبی بین اعضای شورا و مدیریت شهری شکل گرفته و این مساله بر سرعت بخشی کارها کمک می‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم سرعت بخشی اجرای پروژه‌های شهری بیان کرد: هیچ بهانه‌ای نباید باعث به اخیر افتادن اجرای پروژه‌های شهری رشت شود و در صورت امکان شیفت کارها برای سرعت بخشی پروژه طرح میثاق رشت افزایش پیدا کند تا شهروندان هر چه زود ثمره کار مدیریت شهری را لمس کنند.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله در رشت پیشرفت خوبی دارد، افزود: کارهایی که طی دو سال اخیر در مدیریت شهری رشت انجام شده در ۴۰ سال اخیر سابقه نداشته است.

ما نیز اعتقاد داریم که مدیریت شهر ، رئیس شورای شهر و شهردار کلانشهر رشت از سال گذشته با تغییرات در مدیریت ها و پیمانکاران و توجه به بخش کارمندی و کارگری و اجرای طرح میثاق  اقدام ها و حرکت های بزرگی را در شهر رشت شکل داده اند و بی شک این روند باید در فصل تابستان که بارندگیهای بسیار کم است تداوم یابد.

در این راستا جا دارد ، مدیران استانی برای تامین اعتبارات و دیگر سازمان های به تناسب مسئولیت و وظایفی که دارند به مدیران شهر به خصوص شهردار کمک  بی منت داشته باشند.

رسانه های مرکز استان هم در این حوزه نقش بسیار مهمی بعهده دارند و ضرورت دارد در کنار مدیران شهری برای توسعه و آبادانی شهر و رفع مشکلات به جای مانده از سالهای پییش تر همت و همدلی کنند.

مجید محمدپور – نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات

مدیر پایگاه خبری، رسمی گیلان 24 و شبکه چند رسانه ای " واکنش"        15خرداد 1403

 

 

گیلان 24 + واکنش
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]