کد : 1118 ۱۵خرداد ۱۴۰۳ ساعت 10:35
با دستگیری ۵ نفر،

یک باند جاعل در گیلان متلاشی شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: حفاظت اطلاعات و قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود با هوشمندی، اعضای یک باند که در زمینه مختومه کردن پرونده‌ها و جعل نامه فعالیت داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.
یک باند جاعل در گیلان متلاشی شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حفاظت، اطلاعات و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در بررسی پرونده‌های اجرای احکام کیفری به موضوع مهمی در خصوص چند پرونده برخورد کردند و متوجه شدند که در این پرونده‌ها نامه رفع بازداشت اسناد بازداشت شده بابت قرار وثیقه صادر شده و یا اینکه در مورد دیگری، پرونده بدون اجرای دادنامه مختومه شده است. 
 به گفته مرکز رسانه قوه قضاییه؛ فعالیت اصلی این گروه به این گونه بود که با همکاری و همدستی چند نفر از کارکنان اداری دادگستری و با توسل به اقدامات مجرمانه و جعل نامه‌های مکانیزه، اقدام به مختومه کردن چند پرونده اجرای احکام کیفری و رفع بازداشت از وثایق می‌کردند.

به دنبال بروز چند مورد مشابه، موضوع به سرعت مورد بررسی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری استان گیلان قرار گرفت و ۲ نفر از محکومانی که پرونده‌هایشان بدون اجرای حکم مختومه شده بود جلب می‌شوند.

با آغاز تحقیقات از محکومان جلب شده، محکومین دو نفر از عاملین اصلی تشکیل شبکه رشا و ارتشا را معرفی و این افراد با اقدام سریع دادگستری کل گیلان بازداشت می‌شوند.

بنا بر اعلام رسانه قوه قضاییه؛ با دستگیری متهمان و مطابق اظهارات آنها پای ۳ نفر از کارکنان اداری دادگستری نیز به پرونده باز شده و این افراد هم پس از بازداشت و انجام تحقیقات به ارتکاب بزه مذکور اقرار کردند وهمه متهمان بازداشت شده با صدور قرار تأمین کیفری به زندان فرستاده شدند..

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]