کد : 1020 ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 19:42
استاندار گیلان،

شرکتهای دانش بنیان گیلان ۴۰ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان گفت: هم اینک بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان در گیلان فعال هستند که این تعداد در دولت سیزدهم حدود ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
شرکتهای دانش بنیان گیلان 40 درصد افزایش یافت

تعداد دانش بنیان های استان پیش از دولت سیزدهم 65 واحد بود.

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: این قابلیت وجود دارد که تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان تا پایان سال جاری به بیش از ۱۳۰ مورد افزایش یابد.

وی به توجه دولت به احیاء واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۰۷ واحد صنعتی با کسب پروانه بهره برداری در گیلان با ۷۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ نفر راه‌اندازی شد و توسعه صنعتی استان ۱۹ درصد افزایش یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ۵۸۲ فعال اقتصادی در اقصاد دریامحور شناسایی و کارت بازرگانی دریافت کردند و ۸۴۱ میلیون دلار از مبدا صادرات انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه گیلان در صدور مجوزهای الکترونیکی از رتبه چهارم کشوری برخوردار است اظهار کرد: زیرساخت های فیبرنوری در ۵۵ شهر استان فراهم شده که تا دهه فجر امسال باید به صد درصد برسد.

استاندار گیلان در ادامه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: همه ظرفیت‌های استان باید برای تحقق این شعار به کار گرفته شود ضمن اینکه موانع سر راه جهش تولید باید برداشته شود و مسئولان دستگاه‍ها این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی با تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌ ارزش راهبردی گیلان در کشاورزی، گردشگری و نساجی و پوشاک و ضرورت توجه به زنجیره ارزش افزوده در این بخش‌ها اظهار کرد: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ اثرتاریخی از ظرفیت‌های گردشگری استان است که باید برای جذب گردشگر مورد توجه قرار گیرد.

عباسی در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مدیران و ارائه گزارش عملکرد اضافه کرد: انعکاس عملکرد مدیران باید مساله محور باشد
.

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]