.
دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در این همایش با تاکید بر لزوم هوشمند سازی استراتژی توسعه شهری شهر رشت اذعان داشت: استراتژی توسعه شهری رشت از نظر کارشناسی مباحث توسعه اقتصادی و منطقه ای استان در حوزه های گردشگری و صنایع تبدیلی چه در حوزه بسته بندی و چه در حوزه خدمات باید در بستر فناوری it خود را هوشمند سازی نمایند .
شهردار رشت یادآور شد: در برند سازی شهری علاوه بر توجه به گردشگری دیگر موضوعاتی چون توجه به زیرساخت ها و توسعه فضاهای گردشگری می تواند کمک زیادی در توسعه اقتصادی. و اشتغال پایدار داشته باشد .
وی افزود: ما در حوزه فضاهای شهری باید به کالبد فضای خصوصی کسب و کار بپردازیم .
دکتر ثابت قدم با تاکید بر برند سازی شهری در محتوا تصریح کرد: با برندسازی در محتوا شعار برندسازی به عمل تبدیل می شود .
شهرداررشت با تاکید بر ضرورت قوانین محلی در حوزه برندسازی گردشگری اذعان داشت: یادآور شد: ما نمی توانیم با ابزارهای سنتی صفر, بی سلیقه گری صفر و رفتار ناخوشایند به درآمدهای معقول و اقتصاد پایدار شهری دست یابیم .
مهندس علوی با اشاره به ارائه طرح شهرخلاق از سوی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت , در سال ۹۳ اذعان داشت: وقتی طرح این موضوع از سوی خانم قدیمی ارائه شد با مخالفت های زیادی در آن زمان روبرو شده بودیم .
وی ضمن قدردانی از زحمات شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ثبت این مبحث در یونسکو تصريح كرد: هتل داران و رستوران داران بازوان اجرایی در جذب گردشگران هستند .
علوی در ادامه از رستوران داران خواست تا حامی نمایندگان خود در پارلمان شهری در راستای توسعه اقتصادی و تولید اشتغال پایدار باشند .
جشنواره های شهر رشت به دنبال تولید اقتصاد پایدار است .
فاطمه قدیمی حرفه ضمن قدردانی از تصمیم سازان برندسازی شهر خلاق اذعان داشت: ما میتوانیم با برندسازی شهر خلاق خوراک و در یک برنامه ۴ ساله و ۲۰ ساله در دیپلماسی غذایی حرفمان را به گوش جهانیان برسانیم .
> مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به حضور خود به همراه شهردار رشت در دهمین نشست تخصصی شهرهای خلاق در سوئد گفت: در این نشست تخصصی , شهر رشت به عنوان یکی از۱۱۶ شهر خلاق جهان حضور داشت .
وی با تاکید براینکه شهر رشت و شهر غازیان تپ ترکیه تنها دوشهر مسلمان در حیطه خوراک در نشست سوئد بودند , افزود: شهر رشت به لحاظ پتانسیل و داشته های غذایی به دنبال بارگزاری اقتصادی و توسعه شهری است .
> مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید به برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت مجموعه مدیریت شهری در حوزه توسعه برندسازی شهر رشت گفت: امروز جشنواره های متعدد در حوزه شهر خلاق بدنبال رقابتی کردن موضوع نیست بلکه این جشنواره در راستای جذب سرمایه گذار و تولید اقتصاد پایدار. است .
استفاده از حوزه گردشگری سلامت به عنوان یکی از برندهای شهر خلاق مهندس زارعی نماینده گروه مهندسی بهسا با اشاره به اولین های شهر رشت گفت: استان گیلان و شهر رشت همواره به دلیل داشتن شخصیت های چون پروفسور سمیعی, دکتر حسابی, دکتر معین و... به خود می بالد .
زهرا رضائي
|