بعلاوه نگاه رسانه،

روابط عمومی کاهنده فاصله جامعه و دولت است

شبکه خبری گیلان 24: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت :روابط عمومی کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی است.

  ارائه اخبار صحیح به منزله نشان دادن نقایص ، رفع معضل ها و ایجاد فرصتها و پیشنهادات می باشد .
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ، احمد علی شهیدی در خصوص اهمیت و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی گفت : روابط عمومی مشاور و امین مدیر و کلیه کارکنان یک دستگاه می باشد .
 
وی افزود : روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند و کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی می باشد .
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه بیان داشت : ارائه اخبار صحیح با توجه به واقعیات حال حاضر جامعه باعث تغییر نگرش مردمی می شود و ارائه اخبار غلط باعث عکس العمل معکوس از سوی مردم خواهد بود . ارزش اثر پذیری یک خبر زمانی می باشد که برای مردم قابل لمس باشد و آن را بپذیرند .
 
شهیدی در همین راستا افزود : کار و خدمت ما برای رضای خدا و رفع دغدغه های صنعتگران می باشد و انعکاس اخبار براساس واقعیتها و به دور از آمار سازی باعث مشخص شدن نقایص ، رفع معضل ها و ایجاد فرصتها و پیشنهادات می شود ، در واقع پلی بین صنعتگران و سازمان و بالعکس .
 
وی در پایان بیان داشت : جلوگیری از بازخورد منفی و انتقال اخبار واقعی از جمله وظایف روابط عمومی ها می باشد . یک روابط عمومی خوب ،از بروز بازخوردها به جامعه جلوگیری کرده و با مشخص کردن مشکلات و انتقال آن به سازمان خود در صدد رفع آنها و در نهایت ارائه اخبار صحیح و کامل و امید بخش به جامعه خواهد بود.

نگاه رسانه:
همه اظهارات مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان دقیق، درست و بجاست اما  هیچ برررسی شده است که استان گیلان و اساسا ایران چند روابط عمومی با این ویژگی ها و شاخص های برجسته وجود دارد.
یک نگاه گذرا به کارکرد روابط عمومی ها در کشور به خصوص استان گیلان و شمال ایران و مستندات آنها در پرتالهایشان نشانگر آن است که شاید 10 درصد روابط عمومی های کشور نه بطور کامل بلکه تا حدی با این معیار و شاخص حرکت می کنند.
یکی از دلایلی که افکار عمومی با فعالیت های سازمان و ارگانها و نهادها در کشور نا آشنا هستند و اقبالی از روابط عمومی ها و رسانه ها ندارند برای آین است که نمی دانند مسئولان و کارشناسها چه می کنند، همین ناآشنایی روابط عمومی ها به وظایف و رسالت شان است ، به خاطر داشته باشیم که روابط عمومی تنها واحد تغذیه اطلاعات و آگاهی رسانه ها هستند ..
روابط عمومی هایی که به علت و علل گوناگونی هرگز فرصتی برای ارتباط میان سازمان و افکار عمومی جامعه ندارند و اغلب در قامت بله قربان گوی مدیران و تعریف و تمجید بی مورد آنها ظاهر می شوند و مدیران هم از این ویژگی خوششان می آید متاسفانه در کشور بسیار زیاد است.!؟.
شایسته است شورای عالی روابط عمومی در کشور و استان ها از جمله استان گیلان به صورتی عملگرایانه فعال شود ، روابط عمومی ها آموزش ببینند که چگونه میان دستگاه اجرایی و نهاد با جامعه ارتباط موثر برقرار کنند و مردم بدانند انقلاب اسلامی چه خدماتی کرده است.
در این باره آماده مناظره با هر مدیر روابط عمومی ، هر مدیر اجرایی ، مقام های استانی و کشوری در تهران و گیلان هستم.
یا علی مدد
مدیر مسئول - آبان 98.

منبع : گیلان 24

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است