کد : 2290 ۱۰دی ۱۴۰۳ ساعت 22:26
عضو هیات رئیسه شورای شهر،

احداث کنار گذر رشت " رینگ ۹۰متری" بسیار ضروری است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: کمر بندی " رینگ ۹۰ متری" شهر رشت باید ۱۵ تا ۲۰ سال قبل انجام می شد که همتی در این خصوص نبود و شایسته است نمایندگان مردم گیلان در مجلس پشتیبانی کنند تا با کمک استاندار در همین دوره شورا کنار گذر احداث شود.www.gilan۲۴.ir
احداث کنار گذر رشت

مجید عزیزی عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت و عضو کمیسیون حقوقی و بودجه شورا امروز دوشنبه  دهم دیماه در گفت وگو با گروه رسانه ایران " گرا"  افزود: الحمدالله دکتر حق شناس استاندار گیلان برای احداث و بهره برداری از این کنار گذر قول مساعد داده است.

وی در این مصاحبه در باره تعامل بین شورای شهر و مدیریت شهری  عنوان کرد:هر قدر تعاملات بین شهرداری و شورا سازنده تر باشد قطعا تاثیر گذارتر  است و خدمات به شهروندان موثر خواهد بود .

عزیزی تصریح کرد: در حال حاضر تعاملات خوبی بین مدیریت شهر و کلیت شورای اسلامی شهر رشت وجود دارد و مصمم هستیم به شهروندان خدمت بهتری ارایه  بدهیم، اگر چه اختلاف نظرهایی هست اما مردم بهترین قاضی هستند.

وی با نقد ایجاد بعضی پل های رو گذر و اینکه بهتر بود این بودجه صرف کنار گذر رشت می شد، افزود:

ترافیک شهر رشت به شرایط و وضعیت  دشواری رسیده است و یکی از مهم ترین راهکارها و تصمیمات برون رفت از این شرایط اتمام سریع رینگ 90 متری پیرامون شهر رشت است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت در عین حال یاد آور شد: اعتقاد دارم ، این پروژه ها " طرح میثاق " نباید خللی در خدمات شهروندان ایجاد کند و در موضوع ترافیک یا امور بهداشتی و یا بحث اسفالت و موضوعات دیگر مشکلاتی داریم که به میزان اعتبارات و بودجه ارتباط دارد.

عضو شورای شهر رشت گفت: به عنوان مثال با احداث پل روگذر میدان نیروی دریایی ، حجم ترافیک به سمت جانبازان و میدان مصلی منتقل می شود و جانبازان در حال حاضر به خودی خود دارای ترافیک سنگین در ساعاتی از صبح و عصر هست.

مجید عزیری متذکر شد: باید به کمک حاکمیت و بودجه های ملی این کارها را انجام دهیم و  اعتقاد داریم بودجه ای که شهروندان می پردازند نباید برای کنار گذر هزینه شود و دولت باید این  بودجه  را بپردازد.

به اظهار وی ، استفاده از متخصصا ن و نگاه دانشی از دانشگاهیان از اصول و ضروریات انجام کارهای عمرانی در شهر است و با مشارکت حوزه دانشگاه و کارشناس های زبده  موضوعات به درستی رصد می شود.

با توجه به جمعیت شهر رشت باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد و اگر چنین نباشد وسایل نقلیه شخصی به میدان می آیند که آمده اند و شرایط حمل و نقل رشت را  ناخوشایند می کنند.

وی توضیح داد: هم اکنون  6 هزار تاکسی داریم که کمتر از یک هزار تاکسی به شهروندان خدمت می دهند یا آنکه شهر نباید از داشتن  یک پارکینگ طبقاتی محروم باشد و برای برون رفت از این شرایط بایستی ناوگانی وسایل نقلیه عمومی گسترش یافته و فعال شوند و توقفگاههای طبقاتی در مناطقی از رشت ایجاد شود.

وی در بخش دیگر از این گفت و گو با گروه رسانه ای ایران " گرا" ، گفت: چرا باید بیش از یکسال است که برای  تالاب عینک تعیین تکلیف کردیم اجرای پروژه به خاطر مباحث مالی به تاخیر افتاد است. در صورت داشتن بودجه لازم این طرح مهم که برای گردشگران داخلی و خارجی  و رفاه حال شهروندان رشت  و شهرهای اطراف بسیار مهم است زودتر به بهره برداری می رسید

یکی از کارهای بسیار خوب شورای ششم و مدیریت شهری این بود که مالکیت اراضی تالاب عینک به نتیجه رسید و در  جلسه حفظ حقوق بیت المال و منابع طبیعی به عنوان متولی با وجود معارضین و اب منطقه به عنوان حق انتفاع و .... تعامل  شد و اتفاق مبارکی افتاد . 

عزیزی در خصوص موضوع سبک سازی ترافیک و ساختن کنار گذر اظهار کرد: بخش عمده زمین های  این پروزه از میدان نیروی دریایی تا پشت شرکت دخانیات  از اراضی شرکت سپید رود و منابع طبیعی است و این اراضی باید به سادگی  در راستای خدمت به شهروندان و برای رفاه حال مردم  در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا پروژه کامل شود.

وی در باره مساله پسماند در مرکز استان بیان کرد: در بحث پسماند هم یک گره کوری وجود دارد که به کمک حاکمیتی و مقام عالی اجرایی استان و نمایندگان نیاز است

عضو کمیسیون حقوقی و بودجه شورای شهر رشت افزود: الحمدالله تعاملی خوبی در این دوره شورای شهر و مدیریت شهری و استانداری و شخص استاندار برقرار شده است و انتظار داریم که در آینده نزدیک کارها روی روال و به خوبی دنبال شود و معتقدم دارد اتفاقات خوبی رخ می دهد و امیدواریم منجر به نتیجه شود و خروجی داشته باشد.

به گفته وی ، زمانی که شورای شهر کارش را شروع کرد بودجه 1250 میلیارد تومان بود و همه اش هم منابع پولی و مالی نبود و در حال حاضر این میزان  به 5800 میلیارد تومان برای سالجاری افزایش یافته است.

پیش بینی برای سال آینده افزایشی است و امید واریم اتفاق بیفتدو اگر بودجه تحقق پیدا کند می توان کارهای ماندگاری در راستای رفاه حال شهروندان انجام داد.

 این عضو شورای شهر کلانشهر بودن رشت را مردود دانست و  افزود: در حال حاضر بودجه شهرداری  تهران 150 مشهد 45 اصفهان 60 و تبریز 30 هزار میلیارد تومان و نظر به اینکه کلانشهر از بودجه دولتی به طور مستقیم سهم می برند ، شهر مشهد در سال 15 تا 18 هزار میلیارد تومان از دولت اعتبار دریافت و برای شهر هزینه می کند.

وی این مساله را هم یاد آور شد: ما باید برای تامین بودجه پروژه محور باشیم و به کمک نمایندگان مجلس اعتباراتی از دولت متوجه شهر رشت مرکز استان گیلان کنیم.

 

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشات در خصوص آسفالت معابر شهر رشت عنوان کرد: امسال در مباحث آسفالت در نیمه اول سال کارهای خوبی شد ولی  در نیمه دوم هم شرایط جوی و بارندگی ها و هم مشکلات مالی و تا حدی مصالح مورد نیاز هم کمتر کار شد و طبیعی است که وقتی در حمیدیان برای مدیریت شهری مقدور نیست تمام کوچه ها را اسفالت کند، شهروندان باید تحمل کنند که این امور به تدریج انجام شود و توان مدیریت شهری نیست که همه خیابان ها و کوچه های یکجا اسفالت کند.

یکی از شعارهای شورای ششم حفظ مناطق برخوردار و ارتقاء سطح مناطق کم برخوردار و به نوعی ایجاد تعادل بین این دو منطقه است.

به عنوان مثال در منطقه فخب در آنسو که گلسار است امکانات و خدمات خوب وجود دارد ولی در این سو کمتر کار شده است و تاکید داریم که سرانه فضای سبز ما در شهر پایین است و می توان در  مناطق کم برخوردار با ایجاد پارکها و بازارچه ها خدمات شهری را توسعه داده و بخشی از نیازهای شهروندان تامین شود.

تمام/ گروه رسانه ای ایران " گرا" - ( گفتمان سازی، روشنگری، امید آفرینی)

 

 

 

.

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
روزهای بسیار سرد در پیش است و همه مردم با صرفه جویی و مصرفه بهینه با هم همدلی کنند. شبکه خبری، رسمی گیلان 24 www.gilan24.ir