کد : 1917 ۳۰مهر ۱۴۰۳ ساعت 22:58
استاندار گیلان موضع گیری کرد،

برکناری اعضای شورای شهر از اختیارات فرماندار نیست

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه مسئولان و عمل به قانون گفت: موضوعاتی از جمله عزل اعضای شورای شهر که نمونه آن طی چند روز اخیر در مورد چند عضو شورای شهر تالش رخ داد در حیطه اختیارات فرماندار نیست و این اقدام خلاف قانون است.
برکناری اعضای شورای شهر از اختیارات فرماندار نیست

هادی حق شناس در خصوص اقدام فرماندار تالش اظهار کرد: بر اساس قانون استاندار و رئیس هیات حل اختلاف باید موضوع را بررسی کنند و در صورت نیاز مساله مصوب شود ضمن اینکه این امر به تنفیذ وزیر کشور هم نیاز است.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: هیچ سلسله مراتب دیگری برای عزل اعضای شورای شهر وجود ندارد مگر اینکه حکم قضایی داشته باشد که آن زمان موضوع متفاوت و روند به گونه ای دیگر است.

امروز کلیپی تصویری از سخنان استاندار گیلان در جلسه ای در فضای مجازی منتشر شده است که وی در آن گفته بود: عزل سه عضو شورای شهر در یکی از شهرهای گیلان از سوی فرماندار خلاف است و موضوع با پیشنهاد استاندار یا شورای استان در هیات حل اختلاف بررسی شود و یا استاندار موضوع را به وزارت کشور پیشنهاد می دهد ..

ایرج موذن فرماندار شهرستان تالش چند روز قبل بهزاد پورپناه، عبدالله حسین‌پور و وحید یوسف‌زاده سه عضو شورا این شهر را برکنار کرده بود.

از اعضای شورا در دو  ماه اخیر در نشست های هیات رئیسه شورا حضور نداشتند و موجب شده بودند که جلسات شورا برگزار نشود از این رو اقدامات لازم در این خصوص انجام شد و اکنون سهیل سلامی، احمد قلعه کفایی و حمید صمدی اعضای علی البدل ، جایگزین آنها شدند

هم چنین با این موضع گیری قاطع استاندار گیلان ، برخی رسانه های مرکز استان گمان زنی هایی مبنی بر برکناری اولین فرماندار استان در غرب گیلان را منتشر کردند.!

ایرنا+ گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید