کد : 1903 ۲۸مهر ۱۴۰۳ ساعت 13:08
ثبت اسناد پیگیری می کند،

مشاوران املاک به سامانه کاتب متصل شوند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: سازمان ثبت اسناد مصمم است قانون الزام به ثبت اسناد رسمی اموال غیرمنقول با سرعت به مرحله اجرای کامل برسد و از همین جهت تمامی مشاوران املاک موظفند به سامانه ثبت رسمی اموال غیرمنقول معروف به «کاتب» متصل شوند.www.gilan۲۴.ir
مشاوران املاک  به سامانه کاتب متصل شوند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، نادر ناصری آذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان در دیدار با جمعی از شهروندان با اشاره به این‌که قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوم تیرماه سال جاری لازم‌الاجرا شده است، اظهار کرد: قانون اسناد عادی پس از تاریخ یادشده در مراجع قضایی مورد پذیرش نیست.

وی افزود: همچنین به تازگی آیین نامه ماده ۳ قانون مذکور با ۲۹ ماده و ۱۴ تبصره توسط سازمان ثبت و با همکاری وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی تدوین و با امضای معاون اول قوه قضائیه جهت اجرا ابلاغ شده است که ارتباط مشاوران املاک با سامانه جهت درج پیش‌نویس قرارداد و تقسیم اسناد و همچنین  نحوه ثبت قراردادهای یکسان در سامانه از جمله مفاد این آیین نامه است.

وی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد مصمم است قانون الزام به ثبت اسناد رسمی اموال غیرمنقول با سرعت به مرحله اجرای کامل برسد و از همین جهت تمامی مشاورین املاک موظف هستند تا به سامانه ثبت رسمی اموال غیرمنقول معروف به «کاتب» متصل شوند.

ناصری آذری از ابراز رضایت مشاوران املاک و مردم نسبت به سامانه کاتب خبر داد و گفت: سامانه کاتب از حدود چهار ‌ماه پیش به‌صورت تدریجی در حوزه املاک فعال شده و واحدهای صنفی مشاور املاک به‌تدریج در حال اتصال به این سامانه هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان در رابطه با مزایای سامانه کاتب تصریح کرد: در این سامانه به‌واسطه اتصال مستقیم بنگاه‌های مشاور املاک به دفاتر ثبت اسناد رسمی، مسیری امن‌ و شفاف‌ برای معاملات ایجاد شده و در سامانه جدید مردم از اصالت معامله اطمینان و اعتماد بیشتری دارند.

وی با اشاره به شفافیت هزینه‌های انجام ثبت معامله در این سامانه تصریح کرد: هزینه‌ها براساس قانون و به‌صورت سیستمی پرداخت می‌شود و از همین جهت بساط نرخ‌های غیرقانونی حق کمیسیون جمع خواهد شد. همچنین مسائل مربوط به اهلیت و اصالت ملک و مالک و بررسی پرونده احتمالی قضایی برای ملک با سامانه کاتب امکان‌پذیر است.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید