کد : 1855 ۱۸مهر ۱۴۰۳ ساعت 23:08

برداشت انار و کیوی در گیلان آغاز شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: برداشت میوه‌های پائیزی شامل انار در ۴۸۲ هکتار و خرمالو در ۲۹۲ هکتار از باغ‌های استان گیلان آغاز شده‌است.www.gilan۲۴.ir
برداشت انار و کیوی در گیلان آغاز شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد ،امسال یک هزار و ۷۶۵ باغدار در استان افزون بر چهار هزار تن محصول انار را به ارزش اقتصادی ۴۸۰ میلیارد ریال برداشت کنند.

صالح محمدی  اظهار کرد: شهرستان‌های ماسال، رودبار، املش و تالش از مهمترین شهرستان‌های تولیدکننده انار در گیلان هستند.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول نوبرانه خرمالو از باغ‌های گیلان نیز گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ بهره‌بردار در این بخش فعالیت دارند و پیش بینی می‌شود که امسال افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصول خرمالو به ارزش اقتصادی ۵۴۰ میلیارد ریال از باغ‌های استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: تالش، لنگرود، آستارا، رودسر و املش از مهمترین شهرستان‌های تولیدکننده خرمالو در گیلان به شمار می‌روند؛ تالش بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان دارد.

برداشت انار تا اواخر آبان و خرمالو تا روزهای پایانی آذر در گیلان ادامه دارد؛ میوه انار برای اختلالات معده، مشکلات قلبی، مقابله با سرطان، مراقبت از دندان ها، درمان آرتروز، جبران کم خونی و بهبود دیابت مفید است.

میوه خرمالو نیز سرشار از ویتامین‌های مختلف است، این میوه به دلیل برخورداری از ۲ عنصر پتاسیم و منیزیم موجب کاهش چربی و فشارخون بالا می‌شود و برای سلامتی بیماران قلبی بسیار مفید است؛ همچنین خرمالو به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر و مواد آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C، خاصیت ضد سرطانی دارد.

ایرنا
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید